Hi
My first thread in this forum. Sorry that it's a call for help.
Have got some fault codes on my RS5 -2011.
The car have a new engine installed it has been running for 1000km.
Also it's equipped with milltek exhaust.
The story is.
Earlier it was code P0087 Rail Low pressure fuel and also code 10436 - ROD - Unknown code - 00 [237]
Did have the car at the dealer ship and they found out that the exhaust clamp between the catlytic and the exhaust was loose.
We hoped that this was the problem otherwise they said it proberly is the catalytic converter
Driving from the dealer ship so did the car got code P0366.
A day after the P0366, engine light showed up again with the same unknown code as earlier.
Can it be possible that the catalytic converter is ok and that the camshaft sensor has been the problem from the start.
The first vcds reading looks like this:(sorry that it's in swedish)
dress 01: Motor (------CFSA) Labels:| AER\079-907-560-CFS.clb
Artikelnr SW: 8T1 907 560 HW: 8T1 907 560
Komponent: 4.2l V8HDZ / H03 0003
Revision: NAH03---
Kodning: 0114000C240F0268
Verkstad #: WSC 06325 000 00000
ASAM Dataset: EV_ECM42FSI0118T1907560 001012
ROD: EV_ECM42FSI0118T1907560.rod
VCID: 78FED07CC3D34A86A9-802C
2 Funna fel:
2838 - Bränsle rail-/systemtryck
P0087 00 [032] - för lågt
Intermittent fel - Ej bekräftad - Testad efter att minnet rensats
frysta data:
Felstatus: 00000001
Felprioritet: 2
Felfrekvens: 1
Mätarställning: 103848 km
Datum: 2018.05.13
Tid: 01:23:04
Motorvarvtal: 8025.50 /min
Normerat lastvärde: 99.6 %
Fordonshastighet: 145 km/h
Kylvätsketemperatur: 100 °C
Insugningslufttemperatur: 20 °C
Omgivningens lufttryck: 1000 mbar
Spänning klämma 30: 13.052 V
Felfördröjningsräknare enligt OBD: 39
10436 - ROD - Okänd felkod
- 00 [237]
Fellampa(MIL) tänd - Bekräftad - Testad efter att minnet rensats
frysta data:
Felstatus: 00000001
Felprioritet: 2
Felfrekvens: 1
Mätarställning: 102109 km
Datum: 2018.05.06
Tid: 13:06:28
Motorvarvtal: 1387.50 /min
Normerat lastvärde: 43.9 %
Fordonshastighet: 52 km/h
Kylvätsketemperatur: 74 °C
Insugningslufttemperatur: 26 °C
Omgivningens lufttryck: 990 mbar
Spänning klämma 30: 14.112 V
Felfördröjningsräknare enligt OBD: 40
Readiness: 0000 0000
And the second like this:
dress 01: Motor (------CFSA) Labels:| AER\079-907-560-CFS.clb
Artikelnr SW: 8T1 907 560 HW: 8T1 907 560
Komponent: 4.2l V8HDZ / H03 0003
Revision: NAH03---
Kodning: 0114000C240F0268
Verkstad #: WSC 06325 000 00000
ASAM Dataset: EV_ECM42FSI0118T1907560 001012
ROD: EV_ECM42FSI0118T1907560.rod
VCID: 78FED07CC3D34A86A9-802C
2 Funna fel:
4511 - Sensor för kamaxelläge Givare (G300)
P0366 00 [096] - Orimlig signal
Intermittent fel - Ej bekräftad - Testad efter att minnet rensats
frysta data:
Felstatus: 00000001
Felprioritet: 2
Felfrekvens: 1
Mätarställning: 105270 km
Datum: 2018.05.31
Tid: 13:34:47
Motorvarvtal: 951.50 /min
Normerat lastvärde: 47.5 %
Fordonshastighet: 4 km/h
Kylvätsketemperatur: 98 °C
Insugningslufttemperatur: 52 °C
Omgivningens lufttryck: 1010 mbar
Spänning klämma 30: 13.782 V
Felfördröjningsräknare enligt OBD: 34
10436 - ROD - Okänd felkod
- 00 [237]
Fellampa(MIL) tänd - Bekräftad - Testad efter att minnet rensats
frysta data:
Felstatus: 00000001
Felprioritet: 2
Felfrekvens: 1
Mätarställning: 105415 km
Datum: 2018.06.02
Tid: 12:43:12
Motorvarvtal: 1426.50 /min
Normerat lastvärde: 25.5 %
Fordonshastighet: 43 km/h
Kylvätsketemperatur: 96 °C
Insugningslufttemperatur: 55 °C
Omgivningens lufttryck: 1000 mbar
Spänning klämma 30: 13.711 V
Felfördröjningsräknare enligt OBD: 40
Readiness: 0000 0000
Bookmarks